Marktonderzoek

Marktonderzoek is een beetje als het uitvoeren van een experiment. Je hebt een vraag waar je antwoord op wilt, bijvoorbeeld wie zijn de klanten in mijn restaurant, hoe vaak komen ze en zouden uw restaurant aanbevelen aan vrienden of familie? Zodra je weet wat je wilt vragen, kun je de juiste middelen kiezen of samenstellen om de informatie te verzamelen die je zoekt. En als je eenmaal de informatie hebt ontvangen, is het tijd om de gegevens te analyseren en conclusies te trekken waarmee je actie kunt ondernemen en beslissingen kunt onderbouwen.

Zie meer informatie op de homepage van de KVK.

Verdere marketing categorieën

Categorie

Marketing van producten en diensten via internet

Zoeken 
Categorie

Samenvoegen van verschillende distributie- en promotiekanalen voor marketingdoeleinden.

Zoeken 
Categorie

Gebruik maken van social media platforms en websites om een ​​product of dienst te promoten

Zoeken 
Categorie

Marketing met behulp van zoekmachines

Zoeken 
Categorie

Door het merk te ontwikkelen meerwaarde voor de onderneming realiseren

Zoeken 
Categorie

Copywriters schrijven over het algemeen wervende teksten met een specifiek doel, dat afhangt van de opdrachtgever

Zoeken 
Categorie

Verkoop van een product of dienst van een bedrijf aan een ander bedrijf

Zoeken 
Categorie

omvat alle soorten marketing waarbij 'content' wordt gemaakt en verspreid

Zoeken 
Categorie

Directe marketing die email gebruikt om commerciële of fondsenwervende boodschappen naar een doelgroep te sturen

Zoeken 
Categorie

Teksten schrijven voor advertenties of teksten voor commerciële brieven

Zoeken 
Categorie

Deze categorie valt buiten de eerder genoemde categorieën

Zoeken