Brand Management

Veel bedrijven claimen aan brand management te doen en/of hebben een brand manager in huis. Maar wat is brand management eigenlijk? Brand management (merkenbeleid) is een strategie waarbij een organisatie haar producten, diensten of het bedrijf zelf, onder een merknaam in de markt profileert. Als dat goed gebeurt, resulteert dit in een sterk merk. Een ‘sterk merk’ betekent dat consumenten dit merk waarderen en een hoge kwaliteit toeschrijven aan het bedrijf en/of de producten. Een sterk merk heeft ook de ‘juiste’ psychosociale betekenis; consumenten gebruiken het merk dan bijvoorbeeld om invulling te geven aan hun eigen identiteit en imago. Ten slotte heeft een sterk merk een hoge bekendheid. Het merk is dus goed zichtbaar in de markt; het valt op.

Zie meer info op wikipedia.

Verdere marketing categorieën

Categorie

Marketing van producten en diensten via internet

Zoeken 
Categorie

Samenvoegen van verschillende distributie- en promotiekanalen voor marketingdoeleinden.

Zoeken 
Categorie

Gebruik maken van social media platforms en websites om een ​​product of dienst te promoten

Zoeken 
Categorie

Marketing met behulp van zoekmachines

Zoeken 
Categorie

Copywriters schrijven over het algemeen wervende teksten met een specifiek doel, dat afhangt van de opdrachtgever

Zoeken 
Categorie

Verkoop van een product of dienst van een bedrijf aan een ander bedrijf

Zoeken 
Categorie

omvat alle soorten marketing waarbij 'content' wordt gemaakt en verspreid

Zoeken 
Categorie

Directe marketing die email gebruikt om commerciële of fondsenwervende boodschappen naar een doelgroep te sturen

Zoeken 
Categorie

Informatie verzamelen over markten of klanten

Zoeken 
Categorie

Teksten schrijven voor advertenties of teksten voor commerciële brieven

Zoeken 
Categorie

Deze categorie valt buiten de eerder genoemde categorieën

Zoeken